Algemene verkoopsvoorwaarden

van de Verenigde Eigenaars VZW

Voor:

Lidmaatschap; online huurcontracten aankopen via webshop; bestelling via mail en betaling via overschrijving; bestelling telefonisch en betaling via overschrijving; aankoop op kantoor; mondeling of schriftelijk advies; opmaak verzoekschriften; fiscale aangifte.

ARTIKEL 1- ALGEMEEN.

1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op het lidmaatschap; aankoop online huurcontracten aankopen via webshop; bestellingen via mail en betaling via overschrijving; telefonische bestellingen en betaling via overschrijving; aankoop op kantoor; aanvraag en ontvangen mondeling of schriftelijk advies; opmaak verzoekschriften; fiscale aangiften, dit alles verstrekt door Verenigde Eigenaars VZW.

1.2 Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk met Verenigde Eigenaars VZW zijn overeengekomen.

1.3 Indien (een) bepaling(en) van deze voorwaarden nietig is/zijn of vernietigd wordt/worden, zullen de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig van kracht blijven. Verenigde Eigenaars VZW en het lid zullen dan in overleg treden teneinde (een) nieuwe bepaling(en) ter vervanging van de nietige bepaling.

1.4 Verenigde Eigenaars VZW heeft ten allen tijde het recht de voorwaarden te wijzigen.

ARTIKEL 2  A – LIDMAATSCHAP

2.A.1 Een particulier kan lid worden voor één jaar, via overschrijving van € 90 op het rekeningnummer BE53 3631 2461 7253

2.A.2 Een particulier lidmaatschap omvat 10 eigenaarsmagazines en het recht op 12 telefonische oproepen van maximaal 5 minuten voor eerstelijnsadvies.

2.A.3 Een professioneel kan lid worden voor één jaar, via overschrijving van € 185 op het rekeningnummer BE53 3631 2461 7253

2.A.4 Een professioneel lidmaatschap omvat 10 eigenaarsmagazines en het recht op 24 telefonische oproepen van maximaal 5 minuten voor eerstelijnsadvies.

2.A.5 Alle leden hebben toegang tot:

  • telefonische adviezen
  • de ledenzone van de website www.verenigdeeigenaars.be
  • de webshop
  • aankoop contracten en brochures
  • modelbrieven
  • mondelinge adviezen
  • schriftelijke adviezen
  • verzoekschriften
  • fiscale aangiften
  • de pachtlijn

ARTIKEL 2 B – WEBSHOP 

2.B.1 Prijzen zijn inclusief voor de digitale aankopen op de webshop.

Prijzen voor de brochures digitaal op de webshop aangekocht zijn exclusief de portkosten.

2.B.2. De ontvangstbevestiging vermeldt in ieder geval de volgende informatie: een omschrijving van het product dat door het lid gekocht is en het aantal door het lid gekochte producten; de prijs van het product; gegevens als naam, factuuradres, adres waar het product naar toe gestuurd wordt en/of e-mailadres van het lid; het ordernummer van de overeenkomst; het e-mailadres van Verenigde Eigenaars VZW, waar het lid met vragen omtrent de bestelling terecht kan.

2.B.3 De bevestigingsmail is tevens de factuur voor voldaan en dienend voor het lid. Het nummer van de bestelling is tevens het volgnummer van de factuur.

2.B.4 Verenigde Eigenaars VZW levert niet, wanneer de bestelling onvolledig of onjuist is, of wanneer vorige bestellingen niet correct betaald werden.

ARTIKEL 2 C – BESTELLINGEN VIA MAIL OF TELEFONISCH

2.C.1 De bestellingen worden voorafgaandelijke betaald via overschrijving. De prijzen variëren afhankelijk van de wijze van levering. Bij verzending per post of via mail worden kosten bijgerekend. De prijzen zijn te raadplegen op pagina 2 van het eigenaarsmagazine.

ARTIKEL 2 D – AANKOPEN OP KANTOOR

2.D.1 Tijdens de kantooruren kan een lid een contract of brochure aankopen op kantoor en tijdens de openingsuren.

2.D.2 Er wordt ter plaatse bij aankoop betaald of voorafgaandelijk via overschrijving.

ARTIKEL 2 E – MONDELING OF SCHRIFTELIJK ADVIES

2.E.1 Een lid kan om mondeling of schriftelijk juridisch advies verzoeken aan een tarief van € 40/ halfuur voorafgaandelijk te betalen.

2.E.2 Een lid kan om mondeling of schriftelijk fiscaal advies verzoeken aan een tarief van € 45/ halfuur voorafgaandelijk te betalen.

2.E.3 Een lid kan verzoeken om een fiscale aangifte op te maken aan een basistarief van € 70 en onder voorbehoud van een supplement voor complexe aangiften.

2.E.4 Een lid kan beroep doen op de pachtlijn 0902 12014 aan € 1/min.

2.E.5 Een lid kan een verzoekschrift laten opmaken aan een tarief van € 80 en € 40/per extra halfuur en voorafgaandelijk te betalen.

2.E.6 Indien een mondelinge afspraak niet 24 u voorafgaandelijk geannuleerd werd, zal er een vergoeding van € 25 verschuldigd zijn, binnen de 8 dagen te betalen na de niet-tijdig geannuleerde afspraak.

ARTIKEL 3 – LEVERING.

3.1 De contracten worden via het door het lid opgegeven e-mailadres of postadres geleverd nadat de bestelling en de betaling voltooid werden. De brochures worden geleverd op het door het lid bij bestelling aangegeven adres.

3.2  Wanneer er bij de bestelling een foutief of onvolledig verzendadres wordt opgegeven en de zending is teruggekeerd naar Verenigde Eigenaars VZW dient het lid opnieuw de afgesproken verzendingskosten te betalen. Het lid kan de brochures ook kosteloos komen afhalen na afspraak.

3.3 Indien de door Verenigde Eigenaars VZW geleverde brochures tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de bestelde artikelen  dient het lid dit zo snel mogelijk en uiterlijk binnen de 3 dagen te melden en de artikelen terug te sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Afhankelijk van het probleem wordt een oplossing op maat voorzien.

ARTIKEL 4 – BETALING.

4.1 Verenigde Eigenaars VZW aanvaardt betalingen:

  • via de betaalmodule die op de website wordt aangeboden
  • op het rekeningnummer zoals vermeld staat in het Eigenaarsmagazine.

4.2 Om een veilige online betaling en de veiligheid van de persoonsgegevens van het lid te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen is geen speciale software nodig. Het lid herkent een veilige SSL-verbinding aan het “slotje” in de onderste statusbalk van je browser.

4.3 Indien het lid een verschuldigde betaling niet binnen de 15 dagen na ontvangst van de kostennota of de factuur betaalt, is er een verwijlintrest verschuldigd van 8% en een minimale schadevergoeding van € 25. Voor de professionele leden verschuldigd na de vervaldag en voor de particuliere leden 15 dagen na een eerste ingebrekestelling.

ARTIKEL 5 – OVERMACHT EN/OF BIJZONDERE OMSTANDIGHEDEN.

5.1 In geval van overmacht zijn de Verenigde Eigenaars VZW niet gehouden hun verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen de Verenigde Eigenaars VZW ofwel hun verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

5.2 Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle om van de Verenigde Eigenaars VZW die de nakoming van de verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder dient onder meer begrepen te worden: stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, lockdown, … (niet-limitatief)

ARTIKEL 6 – INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN.

6.1 Het lid dient alle intellectuele eigendomsrechten die rusten op de door Verenigde Eigenaars VZW geleverde contracten en brochures geheel en onvoorwaardelijk te respecteren.

6.2 Alle artikelen, foto’s, afbeeldingen,… op de website en in het Eigenaarsmagazine behoren tot de intellectuele eigendomsrechten van de Verenigde Eigenaars VZW.

ARTIKEL 7 – KLACHTEN EN GARANTIE.

7.1 Het lid dient bij levering te onderzoeken of de contracten of brochures beantwoorden aan de geplaatste bestelling. Indien dit niet het geval is, dient het lid de Verenigde Eigenaars VZW daarvan schriftelijk en onverwijld in te lichten en in ieder geval binnen de 3 dagen na de digitale levering of via de post.

7.2 Andere klachten, dan onjuiste levering, dienen uiterlijk 14 dagen na levering kenbaar te worden gemaakt via info@ve-pr.be, met een duidelijke omschrijving van de klacht.

7.3 Naast de interne klachtenprocedure van de webshop, kan het lid steeds terecht bij de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl of bij het Europese ODR-platform:  http://ec.europa.eu/consumers/odr

ARTIKEL 8 – PERSOONSGEGEVENS.

8.1 Door het lid ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in een bestand. Deze gegevens zullen worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling.

8.2 De gegevens van het lid worden opgenomen in een centraal bestand van Verenigde Eigenaars VZW.

8.3 Het lid kan desgewenst inzage verkrijgen in de gegevens die door Verenigde Eigenaars VZW over de persoon van het lid worden opgenomen in het bestand van Verenigde Eigenaars VZW. Het lid is gerechtigd wijziging van de gegevens te vragen, indien deze gegevens niet correct zijn.

8.4 Het lid heeft ten alle tijden het recht zich te verzetten tegen het gebruik van zijn gegevens door Verenigde Eigenaars VZW voor direct marketing doeleinden.

ARTIKEL 9 – DIVERSEN.

9.1 Verenigde Eigenaars VZW is bevoegd bij de uitvoering van de bestelling(en) van het lid gebruik te maken van diensten geleverd door derden.

ARTIKEL 10 – TOEPASSELIJKE RECHT EN GESCHILLENREGELING.

10.1 Op alle overeenkomsten afgesloten met de leden, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Nederlandstalige rechtbanken van Brussel bevoegd.

ARTIKEL 11 – BESTELPROCES

Stap 1: Winkelmandje vullen
Het lid vult het online winkelmandje met contracten of brochures in en drukt vervolgens op afrekenen.

Stap 2: Winkelmandje bevestigen

Het lid dient diverse gegevens in te vullen en bevestigt het winkelmandje, door ‘bestelling plaatsen’ aan te klikken.

Stap 3: Bestelling wordt gemaakt
Achterliggend maakt het webshopsysteem de bestelling aan. Deze bestelling komt direct in het systeem binnen als “wachten op betaling”.

Stap 4: Bestelling betalen
Het lid wordt op het einde van de bestelprocedure automatisch naar de betaalpagina van de betaalprovider gestuurd. Daar betaalt het lid in een beveiligde omgeving zijn bestelling.

Stap 5: Bevestiging van de bestelling
Is de betaling gelukt, dan wordt het lid doorgestuurd naar een “bedankpagina” op de webshop, de bestelling wordt op “betaald” gezet en het lid ontvangt een e-mail met de bestelbevestiging.
Als de betaling niet gelukt is, blijft de bestelling op “wachten op betaling” staan en komt het lid terecht op een pagina waarop uitgelegd staat dat er iets fout liepen worden dienende richtlijnen aangegeven.

HERROEPINGSRECHT EN KLACHTENPROCEDURE

Herroepingsrecht

Uitzondering op het herroepingsrecht.

In principe geeft de wet u het recht aan de koopovereenkomst te verzaken binnen een termijn van ten minste 14 kalenderdagen. Daarbij moet u geen enkele reden opgeven.

U hebt het recht, om zonder uw beslissing te moeten motiveren, de op afstand gesloten overeenkomst te herroepen voor de levering van een goed of dienst, behalve indien:

  • Door U werd een digitaal document besteld en waarbij u aanvaardt dat u op die manier uw herroepingsrecht verliest.
  • Er werd online of mondeling een bestelling geplaatst en het document werd door u per post ontvangen en waarbij u aanvaardt dat u op die manier uw herroepingsrecht verliest.

Door het mogelijkheid om de ontvangen contracten of brochures onmiddellijk te kopiëren is het herroepingsrecht hier niet van toepassing.

 

Algemene voorwaarden opgemaakt door de Verenigde Eigenaars VZW (Verenigde Eigenaars VZW, Violetstraat 21, 1000 Brussel (info@ve-pr.be – ondernemingsnummer: BE 0538.719.885).

Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg

Neem een kijkje in onze webshop om ons aanbod aan contracten te ontdekken.